Iránska dezinformačná operácia vydávajúca sa za mediálne výstupy s cieľom šíriť protisaudské informácie

Správy BuzzFeed / Getty Images

Ambiciózna online dezinformačná kampaň, ktorá sa vydávala za hlavné médiá, používala falošné účty na Twitteri na šírenie falošných článkov a zacielila na skutočných novinárov, je podľa vedcov, ktorí ju sledovali takmer dva roky, pravdepodobne spojená s Iránom.



Od začiatku roku 2016 táto operácia publikovala 135 vykonštruovaných článkov na webových stránkach navrhnutých tak, aby napodobňovali predajne ako Guardian, Bloomberg, Al Jazeera, Independent, Atlantik a Politico. V jednom prípade bol falošný článok, v ktorom sa tvrdilo, že šesť arabských krajín vyzvalo FIFA, aby Kataru zbavila úlohy hostiteľa majstrovstiev sveta 2022. Informovala o tom agentúra Reuters , čo spôsobilo, že ďalšie predajne rozšírili dezinformácie. Reuters zatiahnuté jeho príbeh, akonáhle si uvedomil, že informácie pochádzajú z webovej stránky, ktorá sa vydávala za skutočného švajčiarskeho spravodajstva, ale niektoré falošné príbehy z iných predajní zostávajú online.

To len podčiarkuje, aké ťažké je overiť informácie, keď máte zlých hercov, ktorí úmyselne šíria škodlivý obsah, a môže skryť ich motiváciu, povedal Ron Deibert, riaditeľ Citizen Lab na Munk School of University of Toronto, výskumná skupina, ktorá vykonala analýzu a zverejnil to v novej správe .



Deibert povedal pre BuzzFeed News, že táto operácia ukazuje, ako množstvo štátnych i neštátnych subjektov považuje sociálne siete za dezinformačné laboratórium.



Spoločnosť Citizen Lab s miernou istotou dospela k záveru, že sieť je prepojená s hercami v Iráne po analýze domén, článkov a účtov Twitter okrem iných informácií a skombinovaní so zisteniami z vyšetrovaní zverejnených spoločnosťami Facebook a FireEye. Občianske laboratórium nenašlo dôkazy, ktoré by ho spájali s iránskou vládou, ale dospelo k záveru, že operácia bola zameraná na šírenie protisaudských naratívov.

Zostáva neznáme, kto viedol a vykonal dezinformačnú operáciu, ktorú spoločnosť Citizen Lab nazvala Endless Mayfly.

Správa prináša nové dôležité informácie o falošných falošných spravodajských serveroch a falošných článkoch, ktoré od roku 2016 vyvolávajú kontrolu a pozornosť médií. V jednom známom príklade webová stránka vydávajúca sa za belgické noviny Le Soir zverejnila falošný príbeh. tvrdenie Kampaň vtedajšieho kandidáta Emmanuela Macrona na francúzske predsedníctvo financovala Saudská Arábia. V inom prípade BuzzFeed News skúmala falošný článok zo stránok, ktoré sa vydávajú za Guardian a zistil, že si rýchlo získal trakciu v ruských médiách .



Deibert uviedol, že spoločnosť Citizen Lab zverejnila svoje zistenia, pretože operácia využívala nové techniky na šírenie dezinformácií a vedci, novinári a verejnosť si musia byť vedomí toho, ako rýchlo sa tieto operácie vyvíjajú.

Je dôležité si pripomenúť, že ruské dezinformácie nie sú jedinou hrou v meste, povedal. To ilustruje, aké ťažké je mať zdravú verejnú sféru, keď máme ekosystém nastavený na podporu opaku ... je to perfektné prostredie na šírenie dezinformácií.

Citizen Lab

Spoločnosť Citizen Lab začala skúmať, čo sa stalo Endless Mayfly v apríli 2017 po tom, čo bol na Reddit uverejnený článok hostený na falošnej doméne independent.co.ukuk. Príbeh sa objavil na webovej stránke, ktorá kopírovala dizajn skutočného britského spravodajského kanála Independent. Príbeh falošne tvrdil, že Theresa Mayová sa pokúša vyviaznuť z následkov brexitu formou „bozkávania sa s arabskými režimami“. Laboratórium spolu s analýzou podrobností o názve domény identifikovalo účty sociálnych médií, ktoré slúžili na šírenie príbehu.



Vedci postupom času sledovali 11 falošných osobností Twitteru použitých pri tejto operácii. Osobnosti, ktoré vytvoril Endless Mayfly, boli zvyčajne tenké, s obmedzenou hĺbkou presahujúcou životopis na Twitteri a históriou tweetovania na úzkom okruhu tém. V správe sa uvádza, že medzi osoby patria falošní študenti, novinári a aktivisti.

Tieto osoby by tweetovali falošné články a v niektorých prípadoch kontaktovali legitímnych novinárov prostredníctvom priamej správy, aby sa ich pokúsili prinútiť ďalej rozšíriť obsah.

Nekonečné osobnosti Twitteru Mayfly opakovane tweetovali odkazy na neautentické články, strategicky využívali twitterové zmienky o zacielení na novinárov a aktivistov, zverejňovali screenshoty z neautentických článkov a posielali súkromné ​​priame správy novinárom a aktivistom, píšu vedci.

Tiež si všimli, že falošné články na falošných webových stránkach boli často vymazané potom, čo získali pozornosť na sociálnych médiách.

Spravidla po tom, ako boli neautentické články uverejnené na Twitteri, zosilnené tretími stranami alebo pokryté bežnými médiami, vymazal obsah a presmeroval návštevníkov na legitímne médiá, za ktoré sa vydávajú, uvádza sa v správe.

Deibert povedal, že táto taktika môže u niektorých vyvolať dojem, že falošný príbeh sa pôvodne objavil na skutočnom webe.

Súčasťou charakteristík sociálnych médií je krátka doba pozornosti a ľudia, ktorí sa zameriavajú na detaily na vysokej úrovni, povedal. Prišlo nám to ako inovácia v taktikách dezinformácií.

Správa dabuje túto techniku ​​ako pominuteľné dezinformácie, pretože odkaz zostáva, aj keď sú dôkazy pominuteľné.

Nekonečný Mayfly postupom času prispôsoboval svoj prístup. V lete 2017 sa odklonilo od vytvárania falošných domén legitímnych médií pre hostiteľstvo falošných článkov. Namiesto toho používalo falošné osobnosti Twitteru na publikovanie článkov na webových stránkach, ktoré umožňujú verejnosti publikovať obsah, ako napríklad Medium a BuzzFeed.

V jednom prípade sa umiestnil falošný príbeh v sekcii Komunita na buzzfeed.com. Táto sekcia umožňuje jednotlivcom zverejňovať svoj vlastný obsah a je oddelená od domény buzzfeednews.com, kde sa tento príbeh objavuje. Daný článok nepravdivo tvrdil, že šesť arabských krajín oznámilo FIFA, že namietajú proti Kataru, ktorý bude hostiteľom majstrovstiev sveta 2022. Príspevok bol odstránený, keď sa BuzzFeed News dozvedel o jeho existencii po tom, ako dostal vopred kópiu správy Citizen Lab. Podľa analytiky mal tento príspevok pred odstránením celkom 17 zobrazení.

„Aj keď je sekcia Spoločenstva pre publikum BuzzFeed skvelým miestom na zdieľanie pozitívneho a originálneho obsahu, voči príspevkom, ktoré porušujú naše pokyny - ktoré zakazujú„ klamlivé “a„ podvodné “príspevky, máme nulovú toleranciu, uviedol hovorca spoločnosti Matt Mittenthal. e -mailom vyhlásenie. Tento kúsok sme odstránili hneď, ako sa na nás upozornil, a ostražito sledujeme, aby sme BuzzFeed udržali bez druhu falošných správ a dezinformácií, ktoré sa rozšírili inde na internete. “

Falošný článok nahraný do komunity BuzzFeed tvrdil, že agentúry Reuters a Local, švajčiarska online publikácia, boli zdrojom tvrdenia, že arabské štáty sú proti katarským majstrovstvám sveta. Agentúru Reuters v skutočnosti oklamal falošný článok uverejnený na webová stránka vydávajúca sa za miestnu . Nekonečný Mayfly pokračoval vo využívaní chyby aj potom, čo ju agentúra Reuters stiahla v rámci svojej stratégie uverejňovania na stránkach tretích strán.

Citizen Lab

Deibert uviedol, že laboratórium našlo počas vyšetrovania informácie spájajúce spoločnosť Endless Mayfly s Iránom, ale dôležité nové dôkazy prišli v auguste 2018. Ten mesiac Facebook a spoločnosť zaoberajúca sa kybernetickou bezpečnosťou FireEye oznámili, že identifikovali sieť účtov a webových stránok sociálnych médií, ktoré sú súčasťou iránskej informačnej operácie. Podľa Citizen Lab mnohé z účtov a webových stránok identifikovaných týmito spoločnosťami boli tiež použité na pomoc pri zosilnení obsahu Endless Mayfly. Spoločnosť Google a Twitter čoskoro citovali uvedenú skutočnosť štátom sponzorovaná činnosť a koordinovaná manipulácia.

Deibert povedal, že to poskytuje dôležité vonkajšie potvrdenie toho, čo jeho tím našiel. Zdôraznil však tiež, že pripisovanie je ťažké vtedy, ak herci s rôznymi motiváciami môžu z rôznych dôvodov konvergovať k rovnakému príbehu.

Je to veľmi chaotický ekosystém - práve preto prebieha tento typ operácie v nádeji, že vytlačí príbeh a rozšíri ho, povedal.

Tí, ktorí chcú z akéhokoľvek dôvodu vykonávať informačné operácie, chápu tento čas ako experimentovanie v tom, čo funguje, čo nefunguje a čo bude mať najväčší vplyv pri najnižšom úsilí.

Nakoniec správa uviedla, že je ťažké určiť, aký veľký vplyv mal Endless Mayfly, okrem príležitostného úspechu pri klamaní médií.

Aj keď existujú dôkazy o tom, že dochádzalo k určitej interakcii s neautentickými článkami a osobnosťami na základe počtu kliknutí, retweetov a spravodajstva z bežných médií, nie je jasné, do akej miery operácie ovplyvnili verejnú mienku.

OPRAVA

Smieť. 14, 2019, o 13:23

Priezvisko hovorcu BuzzFeed Matt Mittenthal bolo v pôvodnej verzii tohto príbehu nesprávne napísané. (Áno, toto je trápna chyba.)

Viac o dezinformáciách online